Tweeten + Meten = Weten

Veel mensen zijn actief op Twitter. De een om lekker te kletsen en elke scheet te delen met zijn/haar volgers de ander om echt contact te maken en waardevolle informatie te ontdekken en hopelijk ook te delen. Dit kan zijn vanuit een persoonlijke interesse maar ook om daar uiteindelijk zakelijk voordeel bij te behalen.

In een eerdere blogpost heb ik al eens aangegeven dat ik Twitter zie als een netwerkborrel. Daar blijf je ook niet staan luisteren naar iemand die alleen maar over  zichzelf en zijn producten en diensten praat en nooit vraagt hoe het nou eigenlijk met jou is. Bij een 80/20 verhouding in Zakelijk gewauwel / Social talk haakt men over het algemeen snel af terwijl andersom, 20/80 prima is. Geen probleem als iemand ook enthousiast is over zijn business en daar wat over vertelt.

Een logo als profielfoto op Twitter draagt overigens bij aan de al dan niet terechte verwachting/aanname van een potentiële volger dat dit account waarschijnlijk veel over zijn/haar business zal praten en minder zal doen aan persoonlijk contact. Dat is niet erg, als  het maar een keuze is en je je er van bewust bent. Doe dan wel aan expectations management en meld dit in je bio.

Als je berichten stuurt met linkjes er in dan is het leuk en nuttig om te weten welke berichten wel en niet aanslaan bij je volgers en wat het effect is van je tweets. Als je linkjes plaatst naar een nieuwsbericht op je eigen website bijvoorbeeld dan is het interessant om te weten wat daar uit komt.

Voor het meten van de clicks op je tweets zijn gratis tools beschikbaar die zeer uitgebreide statistieken laten zien. Download hieronder gratis een voorbeeld rapport van mijn rapport van week 2 in januari.

[button color=orange icon=icon-download-alt size=small link=http://megaexposure.nl.s3.amazonaws.com/Jelle_Drijver_Click_overzicht_van_week_2_2013.pdf]Download voorbeeld rapportage[/button]

Zoals je kunt zien is het een behoorlijk uitgebreide sheet waarop je kunt zien op welke linkjes in je tweets het meest is geklikt, in welk land er geklikt wordt, vanaf welk platform (stel je linkje wordt gedeeld op Linkedin). En door wie je het meest genoemd bent in tweets.

Erg handig en interessant om hier in je verdere berichtgeving rekening mee te houden.
Wil je weten hoe je dit doet? Meld je aan voor onze nieuwsbrief, bekijk alvast deze video en ik mail je binnenkort een handleiding.

Wil je meer weten over het inzicht krijgen in het bereik van je tweets lees dan deze blogpost

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.