Voorkom dat Facebook je Coverphoto offline haalt!

Facebook heeft een update doorgevoerd die van kracht wordt vanaf 15 januari. Hiermee gaan ze de strijd aan met bedrijven die hun Fanpage gebruiken als ordinair uithangbord voor “gratis” advertenties. Met deze nieuwe regels zal Facebook het gebruik van tekst op je coverfoto aan banden leggen. Er mag nog maximaal 20% van je coverfoto in beslag worden genomen door tekst. Om je inzicht te geven of je aan de regels voldoet zal Facebook een tool uitbrengen om te testen of je coverfoto wel of niet aan deze nieuwe regels voldoet. Foto’s die je plaatst in je newsfeed zijn uitgesloten van deze regels. Die mogen dus nog wel gewoon vol zitten met tekst als jij daar blij van wordt.

Houd daarbij ook het volgende in de gaten:

  • Plaats geen prijzen of promotionele informatie (bijvoorbeeld nu %50 korting op een DIY facebook cursus!)
  • Verwerk geen contactgegevens zoals je naam, adres of telefoonnummer
  • Verwijs niet naar functionaliteit als “LIKE”
  • Plaats geen Call 2 Actions als: Bel ons! Mail nu, Like ons etc. (like ons en maak kan op… mag dus ook niet!)

Al dit soort informatie vind je tevens in onze Facebook Cursus voor Ondernemers.

[button color=orange icon=icon-download-alt size=small link=http://fanpage.megaexposure.nl/facebook-fanpage-voor-bedrijven-e-book]E-Book Cursus € 17,-[/button]

Zorg voor een aantrekkelijke foto die interesse wekt en in beeld iets verteld over je business. Veel bezoekers komen eens en nooit weer op deze pagina. Het is zaak zo veel mogelijk bezoekers te triggeren om toch te liken of terug te komen. Geef je bedrijf een gezicht. Gebruik foto’s van medewerkers bijvoorbeeld.

En oh ja, aangezien het op de Fanpage cover niet meer mag:
Nu voor de snelle beslissers -50% korting op onze complete online Do It Yourself Fanpage Cursus voor ondernemers.

[button color=orange icon=icon-download-alt size=small link=http://fanpage.megaexposure.nl/krijg-toegang-tot-de-facebook-cursus]Online Video Cursus[/button]

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *