Claim je eigen (bedrijfs)naam zsm op Twitter

Gisteren heb ik nog een video opgenomen waarin ik onder andere  adviseer om zo snel mogelijk je (bedrijfs)naam te claimen op Twitter.
Dit geld overigens voor alle social networks die op dit moment populair zijn.

Het aanmaken van een profiel is over het algemeen gratis.
Dus als je je bedrijfs naam nog niet hebt geclaimd op bijvoorbeeld Twitter, Facebook & Hyves, doe dat dan nu direct.

Claim ook je eigen naam en eventuele merknamen die je voert.
Misschien heb je nu nog geen social-media strategie binnen je onderneming en heb je niet het plan om hier op korte termijn mee bezig te gaan.
Dat kan natuurlijk, dat is je eigen keus als ondernemer.

Wat er nu gebeurd is vergelijkbaar met de domeinnamen-run van jaren geleden.
Alle domeinnamen werden als een dolle geclaimd en als je als bedrijf niet snel genoeg was en je wilde de meest voor de hand liggende domeinnaam voor je bedrijf,
dan moest je soms diep in de buidel tasten om deze te kopen van een slimme jongen die je net even voor was met claimen.

Wat je echter niet wil is dat anderen zich voordoen als zijnde jouw bedrijf om vervolgens (misleidende of vervelende) berichten de wereld in te helpen.
Een goed voorbeeld is de Carglass actie afgelopen week op Twitter.
Lees hier het artikel in de Telegraaf.

Begin dit jaar werd bekend dat slechts 10% van de bedrijven hun naam hebben geclaimd op Twitter.
Zoals te lezen in het artikel op de Telegraaf.nl kun je in sommige gevallen alsnog achteraf je domeinnaam “terugvorderen”
Maar dit gaat niet altijd op. Zorg er daarom dus voor dat je het zekere voor het onzekere neemt en claim die namen!

Als je voorlopig nog niets met je account gaat doen,
No worries, pas je achtergrond aan op je account en vertel kort wie je bent en wat je doet, en waar je wél alle info kunt vinden.
Dus verwijs even naar je website of naar een e-mail adres.

Omdat je e-mail adres niet klikbaar is, maar als het ware in de achtergrondfoto is verwerkt hoef je je geen zorgen te maken over eventuele spamm die er achter weg komt.

Extra informatie over het gebruik van Twitter door bedrijven: vind je op dit blog.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *