Vraag van Ronald

Afgelopen vrijdag heb ik een presentatie gegeven over Linkedin, en over social media in het van der Valk Hotel in Duiven.
Vanmorgen werd ik nav deze presentatie via het contact formulier op mijn website gewezen op een interessant artikel door Ronald.

Het artikel gaat over de Mogelijk nadelige virale effecten van Social Media.

Allereerst, Ronald: Bedankt voor je e-mail!

Ik wordt graag op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen op social media vlak.
Het artikel heb ik gelezen.
Het klopt natuurlijk wat er geschreven wordt, als ontevreden klanten zich online gaan verzamelen dan keert het virale effect zich tegen je als bedrijf.
Het punt is echter,
Mensen communiceren tegenwoordig online.
Dus of je zelf nou actief bent op social media gebied of niet, mensen spuien hun goede ervaringen- en dus ook hun onvrede toch wel op internet.
Dit dwingt ondernemers in deze tijd om de zaken extreem goed voor elkaar te hebben en om mensen geen reden te geven om te klagen.
Ik zie dit echter ook als een kans, en als een groot voordeel.
Door als bedrijf een social media beleid te hebben en zelf actief te zijn op deze netwerken kun je adequaat reageren op misstanden of ontevreden klanten.
Stel:
Jij stuurt een bericht uit op Twitter om je onvrede te uiten over bedrijf X, Hoe sterk vind jij het dan als nog dezelfde dag bedrijf X contact met je opneemt en je klacht serieus neemt en je een oplossing aanbiedt?
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.