Inkomsten uit reclame Facebook nemen langzaam af.

De reclame-inkomsten van het sociale netwerk Facebook zullen dit jaar met ruim 60% stijgen, maar de volgende jaren zal die trend vertragen. Dat is de conclusie van een rapport van consulent eMarketer. Reclame zal wel de belangrijkste bron van inkomen blijven van het sociale netwerk ook al neemt dat aandeel eveneens elk jaar af. Ongeveer 83% van de inkomsten van het netwerk zullen dit jaar afkomstig zijn uit reclame aangevuld met credits en andere bronnen. Vorig jaar had reclame binnen Facebook nog een aandeel van 85%.

Het afgelopen jaar ontving Facebook 3,15 miljard dollar aan reclame-inkomsten. Dit betekende een stijging met 68,2% tegenover het jaar voordien. Dit jaar wordt nog een groei met 60,5% tot 5,06 miljard dollar in het vooruitzicht gesteld. “Daarna zal dat groeitempo echter gevoelig vertragen,” aldus eMarketer.

In de Verenigde Staten zal Facebook dit jaar 2,58 miljard dollar aan reclame-inkomsten verwerven. “Daarmee vertegenwoordigt de Amerikaanse markt 51% van de wereldwijde reclame-inkomsten van het sociale netwerk,” voert eMarketer nog aan. ” Vorig jaar hadden de Verenigde Staten nog een aandeel van 55% in de totale-reclame inkomsten. De volgende jaren zal dat aandeel verder dalen tot 49% naarmate de internationale markten steeds belangrijker worden voor de inkomsten van het sociale netwerk.

dutchcowboys.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *