Social Media steeds meer een begrip voor ondernemers.

Bijna drie kwart van ondernemend Nederland ziet social media als een kans. Dit blijkt uit een onderzoek van Unique en TNO die ze onder 3880 ondernemers hebben afgenomen.

65% denkt dat social media blijvend is en dat het zakenleven er substantieel door veranderd. Ondernemers zetten social media het meest in voor profilering van de organisatie, sales en voor de werving van nieuwe medewerkers.

Wekelijks is een kwart van de ondernemers actief op het gebied van Social Media. 21% is zelfs dagelijks actief. Er is ook nog steeds een groep ondernemers, bijna 30%, zelden tot nooit te vinden op social media. 26% geeft aan dat de reden hiervan gebrek aan kennis is.
12% van de andere ondernemers zien het nut er niet van in. 8% zegt dat ze er te weinig tijd voor hebben. Met de opkomst van social media is het besef gekomen dat een verkeerd geplaatst bericht op een social media veel impact kan hebben. 4% van de ondernemers geeft dan ook aan dat ze social media te risicovol vinden.

Ondernemers lijken zich aan te passen aan nieuwe tijden, waarin het gebruik van social media een steeds grotere plek inneemt. Bijna 60% laat medewerkers vrij om tijdens werktijd social media te gebruiken. 24% van de ondernemers staat alleen zakelijk gebruik toe en 16% wil dat medewerkers tijdens werktijd helemaal niet actief zijn op social media.

www.nu.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.