Lezing over Social Media i.o.v. BASF op het hoofkantoor in Ludwigshafen

Via Linkedin werd ik benaderd door Simon van der Enden van BASF met het verzoek of ik een lezing wilde geven over Social Media en het belang van het online actief zijn als ondernemer tijdens een VIP trip van BASF divisie: R-M autolakken.

De VIP trip zou gaan naar Ludwigshafen in Duitsland waar het hoofdkantoor en de fabriek van BASF gevestigd zijn. Donderdag heen, zaterdag terug.

Uiteraard stond ik hier voor open en na een prettig gesprek met BASF op het Nederlandse hoofdkantoor in Maarssen hebben we besloten om met elkaar in zee te gaan.

De deelnemers op de VIP trip bestonden uit klanten van BASF. Allemaal directieleden uit de autoschadeherstel branche. Een leuke gezellige club ondernemers die zich donderdag verzamelden bij van der Valk in Cuijk om van daaruit na een heerlijke lunch met een luxe touringcar naar Ludwigshafen af te reizen.

‘s Avonds heerlijk gegeten bij een lokaal restaurant met vriendelijke bediening in Duitse kledij.

Deutsche dames aus Ludwigshafen

De volgende morgen heb ik anderhalf uur gesproken over Social Media.
onder andere kwam daarbij aan bod:

  • De online ontwikkelingen de afgelopen jaren?
  • Hoe communiceert men nu met elkaar en welke veranderingen zien we daarin?
  • Welke communicatie middelen zijn er tegenwoordig?
  • Wat is het verschil tussen deze nieuwe communicatiemiddelen?
  • Wat zijn de kansen en wat zijn de bedreigingen?
  • Wat zijn de Do’s en Dont’s?
  • Welke E-tiquette gelden er?
  • Hoe kun je Social Media inzetten om meer klant tevredenheid te creëren
  • en meer…

Het was een erg leuke enthousiaste groep die in anderhalf uur tijd “de kop uit het zand trok” en met een compleet andere kijk op online communicatie en online mogelijkheden de zaal verliet.

Op het YouTube kanaal van MegaExposure staan diverse video’s met reacties van deelnemers. We tonen er hier een paar:

Spontaan ontstond de vraag vanuit de zaal om meer concrete informatie over de werking van Twitter. In antwoord daarop hebben we een extra sessie ingelast tijdens de vrije dagbesteding die vrijdag middag waarin ik dieper in ging op de basics van Twitter. Velen verkozen deze sessie boven het shoppen en het terras en inmiddels heb ik de eerste tweets voorbij zien komen 🙂

Al met al absoluut een geslaagde reis met als resultaat een mooie referentie en een fijne nieuwe opdrachtgever.

BASF, (Marja, Simon, Colin, Cock & Erik) dank voor het gestelde vertrouwen en de leuke opdracht!

Hartelijke groet,

Jelle Drijver
MegaExposure

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.