Nieuwe Linkedin iPad app

Linkedin heeft een nieuwe iPad app gelanceerd.
Een super mooie en strakke app om met je zakelijke netwerk in contact te blijven.

Dit is de stap naar de tablets waar menigeen lang op heeft gewacht. Tot nu toe was het al wel mogelijk op de iPad met de iPhone app maar dit was het mooie platform Linkedin onwaardig. Er is veel aandacht besteed aan detail en opmaak. De app oogt zeer professioneel.
De hoofd “verantwoordelijke” voor deze vernieuwing is Joff Redfern. Hij is de mobile product chief en werk sinds vorige jaar mei op de mobiele afdeling. De gebruikers van Linkedin zijn voor een groot deel tussen de 30 en 50 jaar (in de US). Dit match mooi met de demografische gegevens van tablet bezitters.
Steeds meer professionele applicaties komen beschikbaar voor op de iPad. Mede-oorzaak hiervan is de toenemende BYOD trend.
Oftewel: Bring Your Own Device. Deze trend zorgt voor een enorme stijging in de verkopen van mobiele devices.

De iPad app van Linkedin kan je agenda integreren met je Linkedin contacten zodat je in één oogopslag de laatste details kunt zien van de persoon waarmee je zo een belangrijke meeting hebt. (handig, maar daar gaat weer een competative advantage van een hoop salesmensen…)

Voor de mensen die blij worden van cijfertjes:
– Linkedin heeft 150 miljoen leden wereldwijd
– Traffic op de website is van 8% vorig jaar deze tijd ontploft naar 22% dit jaar
– Elke seconde wordt er op een mobiel 19 people searches uitgevoerd en worden 41 profielen bekeken.
– Ook zonder de speciale iPad app was het traffic naar Linkedin vanaf de iPad al het snelst groeiend, namelijk 250% het afgelopen jaar.

http://venturebeat.files.wordpress.com/2012/04/2-linkedin-ipad.jpg?w=536&h=412

Bron: Venturebeat.com

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.