hot air baloon

Herkenbaar?

[feature_box style=”23″ only_advanced=”There are no title options for the choosen style” alignment=”center”]

Een man is verdwaald met zijn heteluchtballon. Gelukkig ziet hij beneden een man lopen. Dus hij daalt een stuk en roept naar de man: “Ik heb over een half uur een afspraak met een belangrijke relatie, maar ik heb geen idee waar ik ben. Kunt u mij helpen?”

De man antwoordt: “Jazeker. U bevindt zich in een heteluchtballon en u zweeft op ongeveer tien meter boven de grond. Uw exacte positie is 42 graden noorderbreedte en 60 graden westerlengte.”

“U moet wel systeembeheerder zijn”, zegt de ballonvaarder. “Klopt, hoe weet u dat?”, reageert de man op de grond. “Alles wat u zegt is technisch juist. Maar ik heb niets aan de informatie. Ik ben nog steeds verdwaald.”

Zegt de man op de grond: “Dan moet u wel een salesmanager zijn. U heeft geen idee waar u bent. U heeft geen flauwe notie waar u naartoe moet. U heeft iets beloofd dat u niet kunt waarmaken en u verwacht dat ik het voor u oplos.

U verkeert nog in dezelfde omstandigheden als voordat ik u ontmoette, maar op de een of andere manier is het nu mijn schuld.”

[/feature_box]

Is dit herkenbaar? Voor mij wel! Regelmatig zie ik programmeurs en ondernemers of marketeers die niet op de zelfde golflengte zitten qua communicatie. Mijn rol is dan te inventariseren wat de ondernemer wil om dit vervolgens te vertalen naar de programmeur en grafisch ontwerper. En vice versa.

Wat doe jij om de communicatie zo helder mogelijk te laten verlopen? Laat het hieronder weten.

[met dank aan Gilde Business Solutions partner: Ronald Jonker voor de inzending]

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.