Nieuwe facebook lead advertenties

In het kader van een podcast de we binnenkort gaan publiceren dook onze stagiair Robin in de wereld van de Facebook advertenties. Spontaan onderbraken we zijn zoektocht en deden we een Periscope uitzending om te vertellen wat Facebook Leads advertenties nu precies inhoudt én waarom het zo su-per krachtig is om een tool als Connect leads te gebruiken om de vergaarde leads direct door te schieten naar je e-mail marketing systeem zoals Mailchimp. Op die manier ontvangen geinteresseerden direct een e-mail met bijvoorbeeld een download link naar een give-away.

Give aways

Via een Facebook lead advertentie kan je iets weggeven in ruil voor een naam en e-mail adres. Dat kan al langer natuurlijk alleen eerst moest je mensen dan van Facebook weg leiden naar een eigen site met daarop een opt-in formulier waar naam + email ingevuld kan worden. Facebook wil natuurlijk liever dat mensen gewoon op Facebook blijven en jij wilt het mensen zo gemakkelijk mogelijk maken om hun naam + email in te dienen. Een give-away of weggever kan bijvoorbeeld een e-book, whitepaper, stappenplan of video zijn. Je verzamelt hiermee namen en email adressen in ruil voor waardevolle content. Deze waardevolle content wil je automatisch naar de mensen sturen zodra ze zich inschrijven. Nadeel van de nieuwe Lead Ad’s van Facebook is dat er geen koppeling is met de gangbare email marketing systemen zoals Aweber en Mailchimp.  Om de ingevulde gegevens in je mailsysteem te krijgen moet je een csv bestand downloaden vanuit je facebook advertentie omgeving, dan moet je die lijst handmatig importeren in bijvoorbeeld Mailchimp, toekennen aan de juiste lijst en pas dan treed je autoresponder in werking waarmee de mensen de beloofde give-away ontvangen. Dat duurt veel te lang en kost te veel handelingen van jou als ondernemer.

Dat moet makkelijker kunnen! Dat kan makkelijker!

De Nederlander Wilco de Kreij heeft een systeem gebouwd waarmee je de leads die je via de nieuwe Lead Ad’s op Facebook verzameld automatisch kan doorschieten in je email marketing systeem. Er is dus niet één handeling van jou meer nodig om de nieuwe Facebook leads te importeren in je mailing lijst en (als je een autoresponder gebruikt) ook niet om je weggever automatisch toe te zenden! Dit levert een enorme tijd winst op en dus geld. Want jij kan je tijd beter besteden aan zaken die direct omzet op leveren. Bijvoorbeeld het optimaliseren van je advertentie campagnes.

Laat je boodschap viraal gaan!

Als we dan toch over Facebook advertenties en meer resultaat praten; kijk ook eens naar deze tool. Zelfde maker als Connect Leads maar dan met een andere toepassing. Deze tool zorgt er voor dat mensen die hun naam en e-mail achterlaten om bijvoorbeeld een checklist te downloaden vervolgens worden uitgenodigd om een (persoonlijke) link naar jouw inschrijfformulier te delen op hun Social Media account(s). Voor elke keer dat ze die link delen verdienen ze punten. Zodra een door jou gekozen aantal punten is verdiend krijgen ze een beloning. Bijvoorbeeld een couponcode of een gratis product. Voor jou is dit een extreem krachtige vorm van marketing! voorbeeld: Je betaalt voor een advertentie op facebook gemiddeld €0,70 per inschrijving op je mailinglijst en vervolgens delen deze mensen jouw link met hun netwerk. Voor alle clicks die er dan op je link komen betaal jij… niets! En díe mensen krijgen na hun inschrijving óók de uitnodiging om jouw pagina te delen! Zie je het voor je? Je betaalt een klein beetje maar krijgt MegaExposure voor terug! En daarom heet die tool UpViral.