Tijdens de 1e les hebben we elkaar wat beter leren kennen en heb je je persoonlijke leerdoelen voor de komende 10 weken geformuleerd. Tijdens de lessen hanteren we een “flipped classroom” aanpak. Dit houdt in dat je je éérst zelf gaat verdiepen in de materie om daar vervolgens tijdens de les over te discussiëren.
Je zal (als huiswerk) voorafgaand aan de les, aan de slag gaan met opdrachten die we vervolgens tijdens de les bespreken. Ik wil het huiswerk graag uiterlijk om 10:00 ‘s ochtends, de dag vóór de les binnen hebben. Op die manier heb ik tijd om te kijken wat jullie hebben gedaan om er vervolgens tijdens de les te bespreken. (Niet inleveren = 0.5 punt aftrek op je eindcijfer).
Heb je vragen? Stel ze in de Facebook groep!
Succes & met vriendelijke groet,
Jelle Drijver[/text_block]
-
1
Bekijk de replay van het Webtekst Webinar
Je begint met het (terug)kijken van een webinar dat ik vorig jaar heb gegeven over Webteksten schrijven. In dit webinar leer je waar goede teksten op je website aan moeten voldoen.
-
2
Bekijk de WebTextTool demo
Nadat je het webinar hebt terug gekeken, bekijk je de webtexttool demo die ik heb opgenomen. In deze video leg ik uit hoe je met behulp van deze tool kunt oefenen met het schrijven van teksten voor op je website (Denk aan productinformatie, nieuwsberichten of blogposts etc). Tijdens het typen geeft deze tool aan wat er nog beter kan, wat nog ontbreekt, of de verhouding tussen aantal woorden en aantal zoekwoorden goed is etc. etc.
-
3
Creëer account WebTextTool
Maak een (gratis) account aan bij webtexttool via de knop hieronder.
-
4
Schrijf een samenvatting
Nu ga je het geleerde in de praktijk toepassen. Schrijf met behulp van de webtexttool een samenvatting (minimaal 300, maximaal 500 woorden) van het webinar (punt 1) met een 100% score.
Waar moet die samenvatting aan voldoen: De in het webinar behandelde punten moeten duidelijk naar voren komen. Uit je samenvatting moeten mensen die het webinar niet gezien hebben begrijpen waar goede webteksten aan moeten voldoen. Het kan helpen om daarbij in je achterhoofd te houden: Stel dat ik dit aan mijn oude tante laat zien, begrijpt zij dan wat ik bedoel? (en het antwoord moet natuurlijk ‘ja’ zijn, dan heb je een goede samenvatting).
Heb je je tekst helemaal af? Is de Score 100%? Dan copy-paste je ‘m naar een Word document en stuur je die per e-mail bijlage naar mij.
[op_liveeditor_element data-style=””][text_block style=”undefined” align=”left”]LET OP: Geef het Word document een titel met je naam + les nummer. Bijvoorbeeld: Online Positionering Les 2 – Jelle Drijver (inleveren uiterlijk 27-04-2016 vóór 10am)[/text_block][/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_elements][/op_liveeditor_elements]
[op_liveeditor_element][text_block]Let op! tussen minuut 00:42 t/m 00:53 kan je doorspoelen. De webtexttool demo video die daar (tijdens het webinar) getoond werd vind je nu hiernaast.[/text_block][/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_elements][/op_liveeditor_elements]