Managementboeken lijst van Jelle:

(en ook marketingboeken en zelfs wat verdwaalde niet-business boeken)

Op deze pagina plaats ik een overzicht van managementboeken, marketing boeken & business boeken die ik heb gelezen. Ook som ik er een aantal op dat ik nog wil lezen. Veel boeken zijn voorzien van een link naar die titel op Managementboek.nl zodat je eenvoudig wat meer te weten kunt komen over dat desbetreffende managementboek of het zelfs kunt bestellen.

Tevens vraag ik in elke podcast die ik maak voor Frankwatching mijn gast naar hun favoriete management boek of marketing boek. Deze boeken zal ik hier ook spoedig op een rijtje zetten.

Deze boeken(tips) hebben we gekregen:

– Facebook, Ben Mezrich
– Kies en wordt gekozen, Jan van Setten
– Slimmer werken met het Kantoor in je Tas, Gerald Essers
– Ondernemers zijn ezels, Paul Fentener van Vlissingen
– Ervaringen van een serial Entrepreneur, Michiel Muller
– Ambitie, Annemarie van Gaal
– Van Miljonair tot Krantenjongen, Sander de Kramer
– De eenzaamheid van de priemgetallen, Paolo Giordano
– Het Cashflow Kwadrant, Robert Kiyosaki
– Handboek voor het totale Verkoopsucces, Zig Ziglar

– De koopknop – Martin de Munnik (gekregen van Guus)
– MBA in één dag – het boek – Ben Tiggelaar, Joël Aerts (gekregen van Guus)
– Je iPad als mobiel kantoor – Peter van Loevezijn (gekregen van Guus)
– Denk als een kampioen – Donald Trump (Gekregen van Jobo Training & Coaching)
– Brand Expedition – Martijn Arets (via Martijn Arets)
– Head First Statistics – Dawn Griffiths
(via @GustaafVocking)
– Great to Cool – René Boender (via ING op Twitter)
– Crush It ! – Gary Vanynerchuk (gekregen van Simone Egbers)
– Mannipuleren kun je leren – Frank van Marwijk (gekregen van Danny Bruntink

– Marketing voor ondernemers – Eline Walda (gekregen van B2Bcontact.nl)
– Iedereen CEO – Menno Lanting
(gekregen van Menno Lanting)
– Business Model Generatie – Yves Pigneur & Alexander Osterwalder
(via Hans Lenderink)
– Dromen, Durven, Doen! – Ben Tiggelaar (via Frank ten Voorde)
– What Would Google Do , Jeff Jarvis
(gekregen van KLM nadat ze op Twitter lazen dat ik met KLM naar Chicago zou vliegen)

Jelle Drijver verrast door KLM

– Duurzaam Denken Doen – Jan Jonker (gekregen van Ine Nijland)
– De Superpromotor – Rijn Vogelaar (gekregen van Rijn Vogelaar)
– Maak een fan van uw klant – Kenneth Blanchard
(gekregen van Arnoud Vos)
– Business model generation – Alexander Osterwalder & Yves Pigneur (via Martijn Arets)

– Hoe krijg ik ze zover? – Jan van Setten (via Gustaaf Vocking)

(Nog) niet in mijn boekenkast:

– Meisje van de Slijterij , Petra de Boevere
– facebook voor Ondernemers – Corinne Keijzer
– Jonge Ondernemers! – John van Schagen

Bekentenissen van een ondernemer – David Uijl
Ondernemend naar de top – Christel Witteveen

– Je Ongekende Vermogens , Tonny Robbins
– One Minute Manager , Kenneth Blanchard
– Whuffie Factor , Tara Hunt
– Nina , Eric Smit
– Alleen Winnen Telt , Johan Bruyneel
–  Alle 13 Goed , Cor Hospes
– Secrets Of The Millionaire Mind , T. Harv Eker
– Influence / Invloed , Robert Cialdini
– 59 seconden , Richard Wiseman
– SPIN Verkooptechniek , Neil Rackham
– Do This, Get Rich! , Jim Britt
– Functioneel webdesign , Jacob Nielsen
– Social Media Marketing , Dave Evans
– Fish! , Harry Paul, John Christensen, Stephen C. Lundin
– Rainmaking Made Simple , Mark M. Maraia
– The Social Media Bible , Lon Safko, David Brake
– Guerrillamarketing , Cor Hospes
– Life Inc , Douglas Rushkoff
– The Irresistible Offer , Mark Joyner
– Simpleology , Mark Joyner
– Life’s Golden Ticket , Brendon Burchard
– The One Minute Millionaire , Mark Victor Hansen, Robert G. Allen
– Cash in a Flash , Mark Victor Hansen, Robert G. Allen
– Multiple Streams Of Internet Income , Robert G. Allen
– Moonlighting on the Internet , Yanik Silver
– Chicken Soup for the Soul , Jack Canfield, Mark Victor Hansen
– The Go-Getter , Peter B. Kyne
– Yes! , Noah Goldstein, Steve Martin, Robert Cialdini, Noah J. Goldstein
– Succes in 100 dagen , Jo De Poorter
– Succesvolle E-mail Marketing , Marc Borgers
–  Leef volgens de wet van de aantrekkingskracht , Jack Canfield
– Project Homerus , Kirsten Verdel
– Affiliate Marketing , W. de Jager
De Go-Giver, Bob Burg & John David Mann (via Marco Boersma)
– Geld verdienen met Social Media – Cor Hospes
(via Bernard van Eck van der Sluijs)
De 5 talen van de liefde – G. Chapman (via Lisa Portengen)
– Een ongewoon gesprek met God – N. Walsch
(via Lisa Portengen)
– Getting Naked – Patrick Lencioni (via Mark van Bergen)
– Hyves, van 3 naar 10.000.000 vrienden – Raymond Spanjar (via Rienco van Koulil)
– Octrooibescherming
– prof.mr.ir. A.Louët Feisser (via Huub Maas)
– C2B Revolutie – Robert van Meer & Tim Meuleman
(via Barry Creemers)
– Management Beyond Control (via Tim Vogt)
Business Model You – Timothy R. Clark, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, e.a. (via Justus kamerbeek)
Lee Iacocca zijn Biografie (via Ronald Smilde)
Mag het ietsje minder rose? – (via Anne Wouters)
– Checklist Manifest (via Vanessa Simons)
– I’m Hungry – Patrick de Zeeuw

Ken je zelf een boek dat je me wilt aanbevelen?

Laat dan aub hieronder een reactie achter.

7 antwoorden
  1. Tim
    Tim zegt:

    Hoi Jelle,

    Iets later een reply. Ja het is een boek dat ingaat op het bouwen van een startup in algehele zin maar specifiek waar technologie een waarde voor de gebruiker gaat realiseren.
    Dus je zou kunnen zeggen het boek dat Mark Zuckerberg las voor het slapengaan. 🙂 en in samenwerking gebruikt wordt op Stanford Universiteit.

    Wat ik er goed aan vindt is het gebruiken van wetenschap om Entrepeneurship en waarde voor de klant te vergroten.

    http://techventures.stanford.edu/images/tech_ventures_chapter1.pdf

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *